Resultat 2011
Tycker nog det är dags att starta en sådan här tråd för årets tävlingar =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Tävlade på Nordhallands ridklubb (NHRK) idag. Det var lokal 95 och 1 meter som stod på schemat och trots att vi bor nära så fick jag ställa klockan på halv 6…. bara det är ju jobbigt när klockan flyttats fram under natten xP.
aja iaf. anläggningen har två ridhus så framhoppningen var ju inomhus iaf. innan man gick in på den så fick man skritta och trava på en liten volt på ena kortsidan. de hade vart j*kligt korkade och nyss bytt underlag i lilla ridhuset (framhoppningen) som inte var ordendligt fäst än. det var dessutom väldigt tort så både jag (som tagit två allergitabletter samma morgon) och hästen blev hostiga därinne + att det kändes som klister att rida i. man sjunk ner säkert 2 dm… sänkte ner hindren eftersom jag inte ville riskera något…
på själva banan var underlaget något bättre men det var mycket snubbel, halk och till och med en omkullridning. men jag satsade på att rida lungt i bra tempo vilket jag lckades med =) blev i 95 18 av ca50 och i 100 ca 36-40 av 85. ett ner i omhoppningen i båda klasserna. men jag är supernöjd med att jag gjorde det bästa av situationen samt att hästen var jättefin =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I Kungsbacka startade vi CR i LD och Avd. A i LC.
Blev en rosett med hem från LD:n och ett skitrivning i grunden på LC:n tyvärr. Men jag är supernöjd från den dagen då han skötte sig så bra :)
Sen var vi i Borås förra helgen och det gick åt skogen.. I LD:n gjorde jag en ryttarmiss och i LC:n så vet jag inte vad som hände. Drog iväg efter första och kom för långt ifrån andra som då åkte ner. Fyran tvärvägrade han på och sen gjorde han samma sak som på tvåan.
Hemma har han gått som en klocka den senaste tiden upp till över en meter så detta kan han skutta över egentligen! De kommande tävlingarna har vi med tränare bestämt att ska vi starta avd. B eller clearround och bara en klass om dagen. Tills han vänjer sig och slappnar av lite mer med allt som har med tävling att göra :) När han har vant sig vid det är det bara att klättra upp i klasserna.