Lära häst att hoppa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har aldrig hoppat på riktigt. Har tagit några 60 cm skutt nån gång då och då. Kanske en gång om året max och jag har ingen speciell erfarenhet. Jag tänker bara göra det här för skojs skull så tänker inte ta hjälp av en träna eller så. :)
Iallafall, har en häst på 16 år som aldrig någonsin har hoppat. Jag brukar träna cavaletti och jag har testat att höja och hoppa små hinder men han förstår inte. Har ni några tips på hur jag kan lära honom att hoppa? :)
Har inte tillgång till ridhus eller bana, så jag hoppas stockar i skogen.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Löshoppa brukar man ju börja med.
Lite svårt när man inte har någonstans att löshoppa..
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Om din häst är 16 år och aldrig hoppat och inte förstår vitsen att göra det heller, och du är helt oerfaren på att just hoppa så är faktiskt chansen att ni ska lyckas väldigt liten… Men det kan faktiskt också vara så att du har lagt upp ett hinder som hästen tycker är så lågt att den inte ser att det är ett "hinder" utan tycker att man kan kliva över i stället ;-)! Ta hjälp av någon som kan är mitt tips!
Att hoppa i skogen är en alldeles utmärkt träning tycker jag. Ofta är hindren låga och då det gäller våra i alla fall, så bjuder de mer framåt mot dessa naturliga hinder.
Löshoppa i hagen det gör jag med min, har ett hinder och sen gör jag en inhängnad bana i hagen med hjälp av plaststolpar och avskärmningsband, fungerar kanon.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus