Säkerhetsväst-tvång på clearround?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en rätt brådskande fråga som jag inte lycka hitta någon annanstans.
Det är så att jag om några timmar skall iväg på clearround. Jag har fyllt 18 och undrar om det då är obigatoriskt att ha väst på mig?
Mitt problem förutom att den är klumpig i allmänhet ligger i att det trycker och gör väldigt ont på mitt nyckelben jag bröt ett tag sedan så det skulle vara väldigt skönt att slippa.
Jag vet att man på tävling måste ha tills man är 19, men tänkte att regeln kanske är tills man fyllt 18 på clearround?
Tacksam för snabba svar! 
Du måste ha väst året ut!
#0 Hör med arrangörerna. En clear round kan ju betraktas som en träning (deror på vart den går) och då kan man kanske göra undantag om du berättar om ditt problem.
Tack för svaren! :)
Jag red utan väst och det gick helt okej, såg andra som jag vet är mycket yngre än mig som inte hade väst och det var ingen som sa något :)
Tom du är 18 år ska du ha ridväst under hela den tid du sitter på hästen! :) så står det iaf i TR :) (sitter med det nu och pluggar till prov nämligen så ja… ^^)
"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts Intertwined with love The magic of us"
xoxo
maja awesome,
Under hela Junior tiden ska man ha väst. Sen kan det vara olika på olika klubbar, i min klubb t.ex. så måste Juniorer bära väst för att få rida på anläggningen. Egentligen en ganska bra regel, för säkerhetsväst är ju en enkel och billig livförsäkring. :)

Jag slapp väst på en clear round, var under 18 år då. =)
Tänkte inte på att det kunde vara en klubb cr
Då är det ju helt upp till klubben. Men på lokal nivå och uppåt ska väst bäras för undomar upp till 19 år.