Trampa ner Hälarna
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du har samma hoppstil som jag och min kompis hade förut så kanske mitt tips kan hjälpa dig, det hjälpte mig iaf =D
Jag gjorde som så att jag red med stigbygeln lite längre ut än vanligt, inte så pass långt ut att den riskerar att glida av men ändå längre ut än normalt.
Och sen tänkte jag extra mycket på hälarna när jag hoppade, testade även att ta både galopp samt travbommar så och det resulterade att jag fick både bättre balans, hoppteknik och framförallt - hälarna pekade neråt och inte uppåt! =D
Testa att rida med stigbygeln så några pass (även om du inte hoppar) så ska du se att det blir lite ändring i alla fall! =)
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Hoppa mycket låga hinder och tänk extra noga på dina hälar. Allt eftersom det sitter på de lägra höjderna jobbar du dig uppåt i höjd, fortfarande så att du tänker på dina hälar. Kan dröja flera månader/ år innan det sitter helt men gå inte högre upp i höjd än att det sitter.
#2 Fast om hon tävlar kanske hon inte vill gå ner i klasserna på grund av hennes hälar. :)
#3 Jag har aldrig diskuterat vid tävling. På tävlingar skall det sitta. Det är under träningen man lägger grunden och vanan till en bra sits, i detta fall att hälarna är där de bör vara.
Är det inte det vi pratar om? Hur man tränar upp sin stil under träning.
Jag har också alltid haft problem med det,men jag tränad låga hinder och bara tänkte på att hålla hälarna hela tiden,så småningom kan man höja men viktigtast är att hela tiden tänka på det.
Jag började också tänka att knäna ska va som gummiband och riktigt böjbara
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

Jag kollade för kul skul på google efter andra hoppbilder för att se hur ett "riktigt" hopp ser ut av en proffessionell ryttare - och dra mig baklänges, men säkert hälften av alla "höjdhoppare" doppade tårna rätt regält! Alltså om man ser till jämförelsen med hur vinklad stigbygeln är bakåt också (för benen åker ju bak så lite dopp blir det ju med tårna).
#6 Härlig bild!
"I beleve I can fly…"
Hakuna matata!
#7, jag har exakt samma problem som dig och jag får inte bort det :o Vet inte hur jag ska göra! Typ ger eftergift utåt-framåt ist för neråt-framåt eler vad man ska säga :( grymt störande när man inte märker det sjäklv under ridningen utan man ser det bara på alla bilder! -.-
#6 Ser ut som du är lite efter i språnget.Kanske bara denna bild?
#6 & #8 Men hoppa mycket studs och koncentrera dig bara på sitsen.Tänk att du har som en tråd från ena armen bakom ryggen till andra armen.Om man tänker på det är det inte så svårt.Har ändrat min hoppsits helt genom att tänka på sakerna hela ridpasset.Efter ett tag sitter det utan att du behöver tänka på det.
Erika, ~värd på dressyr~
#9, mjo det enda problemet är att jag för tillfället hoppar in min häst så kan inte hoppa nå studs utan blir mest på raka spår och hinner inte tänka på siten just då :o MEn det kommer nog när vi har utvecklats lite mer :D