Paynjump debut!
Jag och hästen ska förmodligen ställa upp i nästa paynjump på vår ridklubb.
Vi har inte hoppat så högt så jag tänkte 40-50 cm blir lagom tillåbörja med.
Men jag behöver lite hjälp med övningar som man kan göra hemma för att träna upp sig mer i hoppningen inför första träningstävligen. :)
Någon som har bra tips?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mitt enda tips är att du borde ta hjälp utav en tränare, för att ingenting ska bli fel. :) Dessutom är det grymt kul!

Jag skulle nog tipsa om tempoväxlingar oh lösgörande arbete lite allmänt. Med hinder hade jag tränat lättare lydighetsövningar som t.ex. galopphoppa ett hinder, göra en övergång till trav och rida över cavaletti. En övning som man ju kan variera hur mycket som helst, och eftersom vi inte vet varken din eller hästens utbildningsnivå får du nog avgöra det själv. Jag skulle även göra lite styrövningar, antingen kan man ju göra det runt koner eller mellan bommar. Även reglera galoppsprången lite så hästen är med på när man vill förändra något under banans gång ifall avstånden stämmer sådär (vilket ju inte är jäääättenoga när det inte är så högt utan man brukar lösa det ändå, men alltid bra träning).
Finns ju massa mer man kan göra, men litet tips från mig i alla fall.
Men i förlängningen sen finns det inget så bra tips man kan ge som att skaffa en bra tränare.
#1 Har tränare till hjälp :) Ska träna hoppning för henne på torsdag.
#2 Jättebra tips som vi redan småfilar lite på :) Tack!