Terränghoppning
Jag har alltid velat hoppa riktiga terränghinder, och har lyckats hittat ett ställe nära Göteborg där de har prova på-träningar. Ska garanerat anmäla mig till hösten!
Har du tränat/tävlat terränghoppning? Vad tyckte du om det? Bjud gärna på bilder.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Jag ska nog testa på det som du ville ngra gånger. tkr de verkar riktigt kul :)

#1 Det får du absolut göra. Jag hänger med och filmar. Har fått en digitalkamera nu. 
Åh! Så härligt! Nu blir man ju riktigt avis på er. 
Här finns inga terrängbanor man kan åka till, vad jag vet
Men har en riktigt stor hage vid det ena stallet som gubben ska röjja ur och fälla en del träd i. Kanske jag skulle be att han låter några stockar ligga kvar på lämpliga ställen kanske… Hmmm….

#3 Åh, inte illa om du lyckas få en egen liten terrängbana på gården - det är ju helt klart drömmen!
#4 Jo men det blir säker ett 10-års projekt och massa arbete innan dess. Men några trädstammar ska det nog kunna bli…
Jag och barnen har ju börjat förbättra/snickra vår hinderpark själva efter att vi tröttnat på att tjata på alla som skulle hjälpa oss. Så vem vet. Jag kanske blir så tjurig och tar motorsågen själv och börja fälla… 
Jag vill! ^^ Jag bor ju nära mantorp för tillfället. Där har de ju en tjusig bana ^^

Tränar regelbundet terräng med min tossa :) funkar super bra och hon är väldigt positiv till allt! FD travdam som fått se nya sidor av livet och hon älskar det så grymt mycket! I sensommar/höst planerar jag att starta våran första terräng :) Kom i kontakt med Fälttävlan förra året och de här året har de bara flutit på när jag hjälpt min kompis när hon är ute & tävlar. Hon tävlar nu 1* & de är väldigt lockande att se dom tävla kan jag säga :D Hon rider på en 23 årig gammal gosse som har vart med upp till 3* fälttävlan & älskar de massa! Skulle han inte få tävla skulle han inte vara så fräch som han är just nu:)
En bild på Min dam & mig på 3:dje terräng träningen :)

Ska nog prova på det efter sommaren ifall det tillfälle :) Bra miljöträning och rolig omväxling, har själv aldrig provat på det heller så det skulle vara riktigt kul och spännande! 
Har min häst 2km från Mantorps terrängbana så kan rida dit när jag vill! :) Hittills har det bara blivit klättring och träna på vatten då hästen är ung.. Finns allt från små stockar på 30cm (bra att träna unghäst på!) upp till tvåstjärniga hinder…
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag har inte hoppat några speciellt svåra terränghinder men det lilla jag provat är..
Typ små "gravar", bank, stockar, hinder i uppförsbacke och nersörsbacke, hinder i "gropar", bäckar m.m.
Vet inte om man kan kalla dom terränghinder men det är det jag hoppat som är lite anurlunda än vanlig banhoppning iaf ;)
Vill prova mer men är lite höjdrädd xD
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Vilken bana i Göteborg är det som har träningar? :) Eller hade förra året?
Jag vill gärna tävla fälttävlan om ett tag, iallafall startfälttävlan. Och vi måste träna på vattenhinder för det kan vara med på WE-banor så om någon vet någon klubb i GBG området som har vattenhinder är jag tacksam för alla tips. Hajjerna vet jag redan :)
Åh fälttävlan är kanonkul! Jag har tävlat både med mina förra B-ponnier och nu med min nuvarande D-ponny.

Jag vågar inte! Det största fasta hindret jag hoppat är en stock på 50 cm. Jag har blivit avskräckt! När jag hade ridit i kanske 1 år så var jag på strömsholmstävlingarna och jag ville se på terränghoppningen då jag ville börja med det så småning om och det första jag såg var en häst som slog i frambenen i hindret och gjorde en volt och landade på ryttaren! NEJ ingen terräng för min del!:)

Jag tränade terräng en gång i somras men det blir inte den sista.. Har tyvärr inga bilder.
Skynda långsamt så går det fortare.

Jag har hoppa lite terränghoppning, dock bara tre hinder :/
videofy.me/v/222319
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Åh vad kul! :D Vad heter stället? Är det Nygård RS? :P
Kram Christel på http://ponnylycka.blogg.se
#24, vem frågar du xD?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Jag har varken tävlat eller tränat terräng. Endast hoppat omkull fallna träd i skogen.
Är inte riktigt för terräng, inte de högre höjderna klasserna iaf.
Men har tänkt att pröva på de lite lätt med min unghäst iaf :)