Väga för att rida ponny
Jag har funderingar på att i framtiden köpa häst. Jag skulle helst köpa en d-ponny eller en mycket liten häst. Har ni några tankar om hur stor man kan vara för att rida d-ponny. Jag väger 59 kg och är 165cm lång. Räknar väl med att kunna tänkas gå upp i framtiden ockås;)
Tycker ni jag passar på en rejäl d-ponny eller är jag för stor? Jag vill nämligen inte enbart promenadrida utan tävla lite lätt på klubbnivå.
Det är inga problem:) Jag ör 165 och väger 54 kg och jag kan fortfarande rida B-ponny(med väldigt korta stigläder förstås):)
//Sanna

Vad bra. Ja, jag tänkte nog att det ska vara helt lugnt men det skadar inte att få lite fler åsikter.
Okej:) Lycka till med hästletandet;)
//Sanna
Du får bara tävla ponny till du är 18 ;)
MVH
Sofie

Jo men jag tänkte rida bland storhästarna. Det gjorde jag med min tidigare ponny när jag fyllt 18. I dressyren hade vi inget att komma med mot de tjusiga halvbloden men hopåpningen gick desto bättre;)
Okej :) Jo hoppningen borde det ju vara fördel att ha en lite mindre häst, även om det blir fler språng mellan hindren så går det ju att gena mer:)
MVH
Sofie
Inga problem alls, du kan välja nättare eller grövre ponny efter smak anser jag. 59 kg = fis i rymden :D
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Jag är 175 och väger väl ca 10 kg mer än dig och kan utan problem rida min kompis maxade d-ponny (149cm) eftersom hon är väldigt grov, typ lika bred som hon är hög ;) Fast nu har hon åtminstone gått ner i vikt!

Du får alltid vara med i avd. B även om du är äldre :)
Men de kanske inte alltid är lika kul.

Det roligaste är ju ändå att rida banan trots att jag är en tävlingsmänniska. Jag tänkte mig väl främst clear-round på klubben och liknande. Men det var skönt att höra att flera tror det är lugnt.