clear round- video!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppas den kommer upp nu..
Först ut- mig på Zingo- 50 cm
Ida med Agnes, bommar
Emma med Ackilles- 70 cm
Erica på (?)- 110 cm
Äsch, det funkade inte.. Här är den: http://www.videofy.me/v/536095
Vad tycker ni? :)
vad duktigt jag hoppar 100 oftast. :)
Jag tycker det är jättehögt.. Fattar inte hur man kan hoppa så högt hee :P Men har bara gått en termin än så länge så :P
Ett tips, korta tyglarna (lite) och släpp efter när han hoppar och driv på lite. ;)
tack 
varse, tycker bara om att hjälpa andra även om vissa onte tror mig, men varför bry sig när man vet att man gör rätt….
Jag hatar personer som säger att de vet bättre och att jag har fel när jag försöker hjälpa de, men när jag i själva verket vet att jag har rätt :/
Men ska jag verkligen driva på? för han travar väldigt fort ibland och då får jag sakta ner..
Mmm de e de jag menar.
Asså driv inte på så mycket utan smacka bara några gånger så han travar 4-5 steg fortare, men jag tycke rde e enklast och gallopera men samma där försök smacka lite när ni galloperar med så han bara galloperar 3-5 steg snabbare ;)
Jag rider en häst som e min favvo-häst som är (het) förövrigt och jag är en av dom få som klarar av henne ordentligt, inte för att skryta men…
aa okej ska testa lite då :)
jag kan galoppera men övar på att få galoppfattningar, brukar alltid göra fel fattning på fel varv.. :/
vad bra :)
Ett tips om du tycker de e svårt och få rätt gallop, prova fatta gallop i hörnet av ridhuset/paddock, de här vet du säkert redan men om du går i vänster varv och ska fatta galopp då ska ju vänster fram och höger bak.
Hur kan det bli enklare att få rätt galopp då? :/ eller alltså hästen får inte fel galopp men jag tar fel galoppfattning så hästen inte börjar galoppera. Jag gör rätt om jag tänker på det men på en tävling tänker jag inte så mkt på att göra rätt utan gör bara hej och vilt..
aa jag brukar tänka att benet som är mot stängslet (glömde av vad det hette hahah) på paddocken ska vara bak, och den andra fram då. :)
För att de e enklare för hästen att fatta gallopp då ;)
Okej tack :)