Hästhoppning iFokus

Hästhoppning

Etikettoff-topic
Läst 2664 ggr
lilluu-z
0

Foderponny- Hjälp mig !

Hej allihopa!

Jag ska kanske få ha min medryttarponny på foder och jag undrar om saker som om hon ska vet.besiktas innan, om vi måste skriva ett kontrakt m.m… ni kanske kommer på mer saker man måste tänka påTungan ute Men jag måste ha hjälp! Snälla skrivGlad

Birke
0

Kontrakt veterninär besiktning är ett måste. Annars kan det lätt gå illa.

lilluu-z
0

#1 Ok då vet jag de Tungan ute

lovebamse
0

Kontrakt och vetrinär besikning är det viktigaste. Ni måste bestämma hur länge du ska ha den och vem som står för kostnaderna av t.ex utrustning, försäkring, transport osv.

Lycka tillFlört

lilluu-z
0

Ok. Tack!Glad

Linnea
0

Fundera också på vart du ska ha hästen såvida du inte ska ha kvar den där den är nu. Vad kostar det per månad? Vem betalar hovslagaren? Alla kostnader helt enkelt, det blir mer än man tror.

Skynda långsamt så går det fortare.

Hermelina
0

Ja att ha foderhäst är ju nästan som att ha egen! Men viktigast är ju ett utöfrligt kontrakt, lämna ingenting åt slumpen, småsaker ska också vara med tycker jag, annars kan det lätt bli tvister.

Mitt kontrakt med min foderponny var flera flera sidor långt. Dock veterinär besiktigade inte vi honom men det skulle man ju velat egentligen.

lilluu-z
0

Tack allihopa ni ger verkligen jätte bra tips :D

#6 Ojså långt kontrakt x) behöver man verkligen flera sidor? hehe de kanske brukar vara så :P

lilluu-z
0

Tack allihopa ni ger verkligen jätte bra tips :D

#6 Ojså långt kontrakt x) behöver man verkligen flera sidor? hehe de kanske brukar vara så :P

Hermelina
0

#7 Klart det inte måste vara flera sidor långt, :P Kasnke överdrev lite ;) Men efter egna erfarenheter så tycker jag det är bra att ta med det mesta som man tänker på… Så det inte blir några tvister, även fast man är jättebra vän med den man lånar av .

Em--ma
0

#6 skulle behövas ett par 10-tals sidor med kontrakten. Några smo hyr ut foderhästar är rättare sagt pantade i huvudet.
Så skriv en lista på ALLT  du får med till hästen. Annars kan ägaren skylla på dig och sagt att du har tappart bort exempelvis ett träns värt 600 :- som du måste ersätta. ;)
och även vad du ska betala ifall något går sönder.
Vanligt slitage av grejor brukar inte behövas betala men exempel om du tappar tränset och hästen kliver på det och går sönder o.s.v .
Flertal fodervärder är  väldigt knäppa med sånna saker :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Linnea
0

Skriv inte bara att det kommer med två bett, skriv exakt vad det är för bett. Blev av med ett hos fodervärden, hon påstod att hon inte kom håg det.. Jag skrev ett tredelat bett, det borde stått: 1 tredelat bett, 12,5 cm med mittenlänken av mässing.

Skynda långsamt så går det fortare.

Hermelina
0

#10 och #11 Ja precis, sånt jag menar med "småsaker" som man kanske inte alltid tänker på :)

lilluu-z
0

Tack allihopa! Vi har skrivit kontrakt o besiktat henne o.s.v Och allt blev jätte bra! Skrattande Ska få henne om 1 ½ vecka :D

ElinJL
0

Va kul får man se någon bild? :D

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

elli-kleo
0

Veterinärbesiktning och ett någrant och utförligt Kontrakt

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

lilluu-z
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 jag ska se om jag hittar någon bra :D

De e när jag rider lektion för min tränare :D

J-Parnebo
0

va roligt, lycka till nu och uppdatera gärna hur de går för er :)

lilluu-z
0

Ja jag kan prova om jag hinnerSkrattande

Rafflan
0

Får du med utrusning skriv även hur ni ska göra om den går sönder när du använder den.